Σκάνδαλο VW – Η ΕΕ παίρνει σκληρά μέτρα για το μέλλον

Σκάνδαλο VW – Η ΕΕ παίρνει σκληρά μέτρα για το μέλλον

Posted by
| Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σκάνδαλο VW – Η ΕΕ παίρνει σκληρά μέτρα για το μέλλον

Σε μια προσπάθεια για την αποφυγή επανάληψης του σκανδάλου εκπομπών VW, οι ευρωβουλευτές της Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς τροποποίησαν πρόσφατα τους κανονισμούς έγκρισης τύπου αυτοκινήτου στην ΕΕ, για να καταστήσουν πιο ανεξάρτητους τους ελέγχους για το περιβάλλον και την ασφάλεια και να ενισχύσουν την επίβλεψη εθνικών και κοινοτικών επιβατικών αυτοκινήτων. Εμείς στην ΚΤΕΟ Autopass παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και σας ενημερώνουμε.

Η Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς προχώρησε σε σημαντικές αποφάσεις για το θέμα και ο  Daniel Dalton (ECR, Ηνωμένο Βασίλειο), ο οποίος καθοδηγεί αυτή τη νομοθεσία μέσω του Κοινοβουλίου, δήλωσε σχετικά: «Με τη σημερινή ψηφοφορία, η Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς έστειλε ένα σαφές μήνυμα στις εθνικές κυβερνήσεις και τους καταναλωτές ότι είναι καιρός να αντιμετωπίσουμε τις αδυναμίες που επέτρεψαν στο σκάνδαλο των εκπομπών να λάβει χώρα.

VW automobile factory - Wolfsburg

Πιο ανεξάρτητοι έλεγχοι για το περιβάλλον και την ασφάλεια που θα ενισχύσουν την επίβλεψη εθνικών και κοινοτικών επιβατικών αυτοκινήτων από την Ε.Ε.

 

Συμφωνήσαμε ότι το κλειδί για την ανοικοδόμηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στο σύστημα έγκρισης των μηχανοκίνητων οχημάτων είναι η πιο αυστηρή και συστηματική επίβλεψη σε κάθε στάδιο».

«Αυτό σημαίνει», συνέχισε ο  Daniel Dalton, «μεγαλύτερο έλεγχο του έργου των κέντρων δοκιμών και των εθνικών αρχών που εγκρίνουν τα οχήματα προς πώληση, σαφείς υποχρεώσεις σχετικά με την εποπτεία της αγοράς των οχημάτων στο δρόμο και εξουσίες ανεξάρτητης εποπτείας για την Επιτροπή ώστε να μπορεί να δοκιμάζει τα ίδια τα αυτοκίνητα και να ελέγχει ότι οι εθνικές αρχές κάνουν τη δουλειά τους. Ενώ δεν μπορούμε ποτέ να εγγυηθούμε ότι άλλο ένα σκάνδαλο της VW δεν θα συμβεί, αυτό το σύστημα τριπλής κλειδαριάς, σε συνδυασμό με τις νέες δοκιμές RDE [Real Driving Emissions] που εγκρίθηκαν πέρυσι, καθιστούν πολύ απίθανο ότι οποιοσδήποτε κατασκευαστής θα αναλάμβανε τέτοιο κίνδυνο στο μέλλον».

Ανεξάρτητη δοκιμή και έγκριση των αυτοκινήτων

Ως «έγκριση τύπου» νοείται η διαδικασία με την οποία οι εθνικές αρχές πιστοποιούν ότι ένα μοντέλο οχήματος πληροί όλες τις απαιτήσεις ασφάλειας, περιβάλλοντος και παραγωγής της ΕΕ πριν να διατεθεί στην αγορά. Το εγκριθέν κείμενο αποσαφηνίζει τις αρμοδιότητες των εθνικών αρχών έγκρισης τύπου, των κέντρων δοκιμών και των φορέων εποπτείας της αγοράς, προκειμένου να ενισχυθεί η ανεξαρτησία τους και να αποφευχθεί η σύγκρουση συμφερόντων.

Ενίσχυση της εποπτείας της αγοράς σε όλη την ΕΕ

Οι τροπολογίες των βουλευτών του ΕΚ θα απαιτούσαν να εγκριθούν από την Επιτροπή εθνικά προγράμματα εποπτείας της αγοράς. «Αυτό υποχρεώνει τα κράτη μέλη να διεξάγουν επαρκή εποπτεία της αγοράς και επιτρέπει ένα βαθμό συντονισμού, έτσι ώστε τα διαφορετικά κράτη μέλη να μην κάνουν τις ίδιες δοκιμές στα ίδια αυτοκίνητα», δήλωσε ο κ. Dalton. Η Επιτροπή προτείνει μια «προσέγγιση σε δύο στάδια», σύμφωνα με την οποία θα μπορούσε να υποχρεώσει ένα κράτος μέλος να διενεργήσει μια δοκιμή που κρίνει απαραίτητη ή να κάνει τις δοκιμές αυτές η ίδια, υπό ορισμένες προϋποθέσεις.

Τα πρόστιμα να ωφελούν τους καταναλωτές που έχουν πληγεί

Στους κατασκευαστές αυτοκινήτων που παραβιάζουν τους κανόνες, π.χ. για την πλαστογράφηση των αποτελεσμάτων των δοκιμών, μπορεί να επιβληθούν διοικητικά πρόστιμα από την Επιτροπή έως και 30.000 ευρώ ανά όχημα, εάν δεν επιβληθεί πρόστιμο σε εθνικό επίπεδο. Οι κυρώσεις θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για τη στήριξη της εποπτείας της αγοράς, προς όφελος των καταναλωτών και, ενδεχομένως, για την προστασία του περιβάλλοντος, λένε οι ευρωβουλευτές.

Πηγή: Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (http://www.europarl.europa.eu)