Πόσα ξέρετε σχετικά με 
τους τεχνικούς ελέγχους ΚΤΕΟ;

Πόσα ξέρετε σχετικά με 
τους τεχνικούς ελέγχους ΚΤΕΟ;

Posted by
| Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πόσα ξέρετε σχετικά με 
τους τεχνικούς ελέγχους ΚΤΕΟ;

O κ. Μποσμής Αχιλλέας, Τεχνικός Υπεύθυνος του ΚΤΕΟ Autopass, με 13 χρόνια εμπειρίας στο χώρο του αυτοκινήτου μας απαντάει σε ό,τι απορίες έχουμε σχετικά με τους τεχνικούς ελέγχους ΚΤΕΟ.

Κύριε Μποσμή, καταρχάς θα θέλαμε να μας πείτε λίγα λόγια για το Ιδιωτικό ΚΤΕΟ Autopass. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της εταιρείας; Τι καλύτερο έχει να προσφέρει;

 

Τεχνικός υπεύθυνος ΚΤΕΟ AUTOPASS, Κος Μποσμής Αχιλλέας

Η Autopass είναι ένα υπερσύγχρονο Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, με άρτιο εξοπλισμό και πλήρως καταρτισμένο προσωπικό, που παρέχει υψηλότατου επιπέδου υπηρεσίες. Όλοι εδώ αγαπάμε το αυτοκίνητο και έχουμε ως πρώτο μέλημα την εξυπηρέτηση του πελάτη. Επιπλέον είναι μια εταιρεία με κοινωνική δράση, κάτι που μας κάνει να αισθανόμαστε περήφανοι. Όποτε έρχεται ένα όχημα της Κιβωτού του Κόσμου, στην οποία προσφέρουμε δωρεάν ελέγχους, νιώθουμε ότι προσφέρουμε κι εμείς κάτι στα παιδιά που έχουν ανάγκη.

 

Σε λίγο θα συμπληρωθεί μια εικοσαετία λειτουργίας των ιδιωτικών ΚΤΕΟ.  Πιστεύετε ότι ο θεσμός των ιδιωτικών ΚΤΕΟ λειτουργεί τόσο καλά όσο πρέπει; Χρειάζονται αλλαγές;

Έχοντας περάσει από την εποχή που υπήρχαν αυτοκίνητα τα οποία δεν είχαν περάσει ποτέ ΚΤΕΟ και ήταν 7 και 8 ετών, στην εποχή που οι ιδιοκτήτες είναι πλέον ενημερωμένοι απόλυτα ακόμη και για τα πρόστιμα που τυχόν αντιμετωπίζουν, θα έλεγα ότι έχει εδραιωθεί στην συνείδηση του Έλληνα οδηγού η έννοια του τεχνικού ελέγχου.

Ο θεσμός των ΚΤΕΟ στην Ελλάδα λειτουργεί αρκετά καλά πλέον, επιδέχεται όμως βελτιώσεις οι οποίες έχουν ξεκινήσει να υλοποιούνται με τις αλλαγές που εφαρμόζει το Υπουργείο και έχουν να κάνουν και με την έννοια του θεσμού των ΚΤΕΟ αλλά και με την ουσία του ελέγχου το οχήματος.

Σε ποιο σημείο βρίσκονται τα ελληνικά ΚΤΕΟ σε σχέση με αυτά άλλων ευρωπαϊκών χωρών;

Σε επίπεδο εξοπλισμού τα ελληνικά ΚΤΕΟ βρίσκονται στην κορυφή σε σχέση με τα περισσότερα ΚΤΕΟ της Ευρώπης μιας και έχουμε από τα πιο αυστηρά κριτήρια και προδιαγραφές για την έναρξη και τη λειτουργία των εγκαταστάσεων ΚΤΕΟ. Όσο αφορά τον έλεγχο, το επίπεδο των ελεγκτών πλέον είναι πάρα πολύ καλό και ο αριθμός των ΚΤΕΟ πολύ ικανοποιητικός για να καλύψει τον στόλο.

 

Είναι οι οδηγοί συνεπείς με τους τεχνικούς ελέγχους των οχημάτων τους; Πόσο συχνά σας φέρνουν εκπρόθεσμα οχήματα;

Περίπου 25% των ελέγχων είναι εκπρόθεσμοι πράγμα που σημαίνει ότι 1 στους 5 δεν περνάει ΚΤΕΟ στην ώρα του.

Σε τι κατάσταση είναι συνήθως τα οχήματα που ελέγχετε; Είναι μεγάλο το ποσοστό οχημάτων που χρειάζονται επισκευές για να περάσουν τον έλεγχο;

Ένα 5% των οχημάτων έχουν σοβαρά προβλήματα και πρέπει να επισκευαστούν για να περάσουν τον τεχνικό έλεγχο για να πάρουν διετές δελτίο ΚΤΕΟ.  70% των οχημάτων έχουν μικρότερα προβλήματα και παίρνουν διετές δελτίο ΚΤΕΟ με παρατηρήσεις που πρέπει να επισκευαστούν αλλά δεν χρειάζεται να ξαναέρθουν στο ΚΤΕΟ και 25% των οχημάτων δεν έχουν προβλήματα και περνούν με απόλυτη επιτυχία τον έλεγχο.

Ποια βασικά σημεία περιλαμβάνει ένας τεχνικός έλεγχος;

τα βασικά σημεία ελέγχου είναι

Έλεγχος ταυτότητας (αριθμός πλαισίου και αριθμός κινητήρα)

Εκπομπές καυσαερίων

Έλεγχος φρένων

Έλεγχος αμορτισέρ

Έλεγχος φώτων

Έλεγχος συστήματος διεύθυνσης και ανάρτησης

Έλεγχος ελαστικών

Έλεγχος συστημάτων ασφαλείας (ζώνες ασφαλείας, καθίσματα, πόρτες…)

Εσείς, σε ποιο από αυτά τα σημεία εντοπίζετε πιο συχνά προβλήματα που πρέπει να διορθωθούν;

Εντοπίζουμε προβλήματα στην κατάσταση των ελαστικών (φθαρμένα ελαστικά ή παλαιά ελαστικά σε κατάσταση αποσύνθεσης). Στα φρένα, όπου εντοπίζονται προβλήματα όπως διαφορές μεταξύ των τροχών στον ίδιο άξονα, φθορές στους δίσκους ή χαλασμένα σωληνάκια φρένων. Τέλος παρατηρούνται διαρροές και στα αμορτισέρ ή πολύ χαμηλές αποδόσεις ανά τροχό.

Ποιος είναι περίπου ο χρόνος που χρειάζεται για έναν ολοκληρωμένο τεχνικό έλεγχο;

Περίπου 20 λεπτά για αυτοκίνητα και 15 λεπτά για μοτοσικλέτες.

Και μια τελευταία ερώτηση κ. Μποσμή, ενόψει καλοκαιρινών διακοπών. Πόσο απαραίτητο θεωρείτε έναν έλεγχο εκτός προγράμματος, σε περίπτωση που το όχημα θα ταξιδέψει; Αναλαμβάνετε τέτοιους ελέγχους;

Υπάρχει ο λεγόμενος Εκούσιος έλεγχος, που αφορά ακριβώς αυτό. Ο πελάτης μπορεί να επιλέξει όποια κατηγορία σημείων ελέγχου θέλει (π.χ. αμορτισέρ ή φρένα ή καυσαέρια κ.λπ.) ή ακόμη και όλον τον έλεγχο που θα πέρναγε το αυτοκίνητο αν ερχόταν για ΚΤΕΟ και να έχει και εγγράφως τα αποτελέσματα του ελέγχου, χωρίς αυτό να επηρεάζει το ΚΤΕΟ του οχήματος. Θα έλεγα βάσει εμπειρίας, πως είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να επιλέξει ο οδηγός για το όχημά του.

Στα συνεργεία δεν έχουν την εμπειρία να δουν το όχημα ολοκληρωμένα σε γρήγορο χρονικό διάστημα με γνώμονα την ασφάλειά του και όχι την τυπική συντήρηση του οχήματος.

 

Σημειώνω δε ότι προσωπικά και από τότε που εμπλέκομαι με τα ΚΤΕΟ, κάθε φορά που κάποιο όχημα της οικογένειάς μου έχει κάποιο ταξίδι πάντα το εξετάζω. Μου έχει συμβεί να πρέπει να επισκευάσω πρόβλημα σε όχημά μου που θα έθετε σε κίνδυνο την ζωή μου.