Ευθυγράμμιση τροχών: Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Ευθυγράμμιση τροχών: Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Posted by
| Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ευθυγράμμιση τροχών: Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Η ευθυγράμμιση τροχών είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό μέρος της συντήρησης του οχήματος σας προκειμένου να μην επηρεαστούν τα χαρακτηριστικά χειρισμού του που μπορούν να επηρεάσουν τη συνολική ασφάλεια.

Εκτός από το κομμάτι της ασφάλειας και του χειρισμού, η διατήρηση της σωστής ευθυγράμμισης μπορεί επίσης να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των ελαστικών σας και να μειώσει τη φθορά τους, γεγονός που θα διασφαλίσει ότι θα έχετε την καλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής από τα ελαστικά σας, καθώς και καλύτερη απόδοση καυσίμου. Η σωστή ευθυγράμμιση των τροχών βελτιώνει τον χειρισμό του οχήματος, ενώ παράλληλα μειώνει τις αποστάσεις πέδησης σε σύγκριση με τα μη ευθυγραμμισμένα οχήματα.

Πρέπει να ελέγξετε την ευθυγράμμιση των τροχών, αν:

  • Χτυπήσατε σε πεζοδρόμιο ή σημείο του δρόμου
  • Παρατηρήσατε ότι τα ελαστικά σας φθείρονται αφύσικα ή ανομοιόμορφα
  • Αγοράσατε νέα ελαστικά και θέλετε να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια
  • Κάνατε αντικατάσταση του τιμονιού
  • Αντιμετωπίζετε προβλήματα με το τιμόνι ή το κράτημα του οχήματος. Αν δηλαδή:
  1. Το όχημά σας, σας τραβά προς τη μία πλευρά
  2. Το τιμόνι δεν επανέρχεται εύκολα μετά από στροφή
  3. Το τιμόνι παραμένει σε γωνία ενώ οδηγείτε ευθεία

Γωνία σύγκλισης

Ο όρος «toe» αναφέρεται στη γωνία κάθε τροχού σε σχέση με την κεντρική γραμμή του οχήματος. Πρόκειται για μια αόρατη γραμμή που αν το βλέπετε από πάνω ταξιδεύει από το κέντρο του οχήματος μέχρι πίσω. Για να το πιάσετε με τη μια, φανταστείτε ότι μπροστά από τα πόδια σας υπάρχει ένα σετ τροχών. Γωνία σύγκλισης ή αλλιώς «toe-in», είναι όταν στο παράδειγμα που θέσαμε τα δάχτυλα των ποδιών σας είναι από μέσα και η φτέρνα απέξω. Εάν επρόκειτο να μετακινήσετε τα δάχτυλά σας προς τα έξω και να φέρετε τις φτέρνες από μέσα, αυτό είναι γνωστό ως «toe-out» ή αλλιώς γωνία ανοίγματος. Τόσο το toe-in όσο και το toe-out μπορεί να προκαλέσουν υπερβολική φθορά των ελαστικών σας.

Ευθυγράμμιση τροχών-γωνία σύγκλισης

Γωνία κάμπερ

Η γωνία κάμπερ έχει να κάνει με το πόσο κάθετοι είναι οι τροχοί συγκριτικά με το επίπεδο του δρόμου. Όταν έχει αρνητική γωνία κάμπερ το ελαστικό πατά  περισσότερο με το εσωτερικό του πέλματός του, με αποτέλεσμα να υπερθερμαίνεται και να φθείρεται υπερβολικά, ενώ όταν έχει θετική γωνία κάμπερ πατά περισσότερο με το εξωτερικό του πέλματός τους, μειώνοντας την πρόσφυση και καταπονώντας την ανάρτηση. Σε ιδανικές συνθήκες, η γωνία κάμπερ πρέπει να είναι ελαφρώς αρνητική και καθορίζεται από τον κατασκευαστή και το είδος του αυτοκινήτου.

Γωνία κάστερ

Είναι η γωνία που σχηματίζει ο άξονας γύρω απ τον όποιο περιστρέφεται ο τροχός, σε σχέση με την κατακόρυφο. Όπως και η γωνία κάμπερ έτσι και η κάστερ ορίζεται ως θετική ή αρνητική και υπολογίζεται σε μοίρες. Εάν η νοητή προέκταση του άξονα στροφής τέμνει το οδόστρωμα εμπρός από τη κατακόρυφο, μιλάμε για θετική γωνία κάστερ και αρνητική γωνία κάστερ εννοούμε την αντίθετη περίπτωση.

Ευθυγράμμιση τροχών-γωνία κάστερ