Μήπως «καις» περισσότερη βενζίνη;

Μήπως «καις» περισσότερη βενζίνη;

Posted by
| Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μήπως «καις» περισσότερη βενζίνη;

Η τιμή για τη βενζίνη βρίσκεται στα ύψη, κάνοντας ολοένα και πιο επίπονες τις επισκέψεις στα πρατήρια υγρών καυσίμων, οι οποίες μάλιστα πυκνώνουν όταν οδηγούμε με λάθος τρόπο, καθώς αυξάνουμε την κατανάλωση βενζίνης!

Παρακάτω σας παραθέτουμε τους λόγους που το αυτοκίνητο μας καταναλώνει παραπάνω καύσιμο από όσο θα έπρεπε και θα μπορούσαμε να τους αποφύγουμε.

Ξεφούσκωτα ελαστικά

Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών μας σε τακτά χρονικά διαστήματα. Τα ελαστικά που δεν φέρουν τις ενδεδειγμένες από τον κατασκευαστή πιέσεις, αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου, αφού με την χαμηλότερη από το κανονικό αυξάνεται και η επιφάνεια του πέλματος με την άσφαλτο, άρα αυξάνονται και οι τριβές.

Υπερφόρτωση αυτοκινήτου

Με τα σύγχρονα αυτοκίνητα να ζυγίζουν πλέον από 1.000 περίπου κιλά και πάνω, ανεξαρτήτως κατηγορίας, είναι λογικό να σκεφτεί κανείς ότι μερικά επιπλέον κιλά με την μορφή αντικειμένων ή πραγμάτων που έχουμε «ξεχάσει» στο πορτμπαγκάζ, δεν παίζουν μεγάλο ρόλο στην κατανάλωση. Έτσι κυκλοφορούμε με το αυτοκίνητο μας καθημερινά ελαφρώς φορτωμένο, χωρίς αυτό να μας απασχολεί. Η αλήθεια είναι 40-50 κιλά επιπλέον φορτίου δεν θα κάνουν μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση, αλλά θα την κάνουν. Και αν το πολλαπλασιάσετε αυτό με κάθε διαδρομή που κάνετε καθημερινά, τότε αυτή η ίσως και αμελητέα αρχικά διαφορά, να αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία στο τελικό σύνολο. Γι’ αυτό καλό είναι να απομακρύνουμε οποιοδήποτε σχετικά βαρύ αντικείμενο δεν χρειαζόμαστε καθημερινά από το αυτοκίνητο μας ώστε να πραγματοποιούμε τις διαδρομές μας με το μικρότερο δυνατό βάρος.

Οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα

Μία ακόμη συνήθεια που συνδέεται με την μείωση της αεροδυναμικής απόδοσης του αυτοκινήτου μας και την αντίστοιχη αύξηση της κατανάλωσης είναι η οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα. Η οδήγηση με τα παράθυρα ανοιχτά σε ταχύτητες μεγαλύτερες από 80χλμ./ώρα προκαλεί μεγάλη αντίσταση στον άνεμο και κοστίζει πολύ περισσότερο καύσιμο. Σε αντίθεση με ότι νομίζετε, σε αυτήν την περίπτωση, είναι απλά πιο αποδοτικό σε καύσιμο να οδηγείτε με το κλιματιστικό ανοιχτό.

Μπαγκαζιέρες και σχάρες μόνιμα τοποθετημένες

Η αεροδυναμική παίζει τον δικό της τεράστιο ρόλο στη βελτίωση των επιδόσεων ενός αυτοκινήτου και φυσικά στην κατανάλωση του. Οτιδήποτε έρχεται να προστεθεί στο αμάξωμα, το οποίο δεν έχει προβλεφθεί από τον κατασκευαστή, αυξάνει την αεροδυναμική του αντίσταση και κατά συνέπεια, σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 60-80 χλμ./ώρα ο αντίκτυπος γίνεται αισθητός και στην αυξημένη κατανάλωση. Οι σχάρες και ακόμη περισσότερο οι μπαγκαζιέρες οροφής που τοποθετούνται επάνω τους, μπορεί να προσθέτουν έξτρα πόντους πρακτικότητας, αλλά αυξάνουν παράλληλα σημαντικά την κατανάλωση, ειδικά σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομο. Καλό είναι λοιπόν να χρησιμοποιούνται όταν είναι πραγματικά απαραίτητες.

Πολύ γρήγορη ή πολύ αργή οδήγηση

Όταν ταξιδεύετε σε έναν αυτοκινητόδρομο, ο κινητήρας σας εργάζεται σκληρά για να ξεπεράσει την αντίσταση στον άνεμο. Θα κάψετε έως και 15% περισσότερο καύσιμο στα 100 χλμ./ώρα και 25% περισσότερο στα 110 χλμ./ώρα. Αυτό μπορεί να σας δελεάσει να οδηγήσετε αργά, αλλά αν οδηγείτε πιο αργά από 50 χλμ./ώρα, ο κινητήρας σας θα πέσει σε χαμηλότερη ταχύτητα, καταναλώνοντας έτσι περισσότερο καύσιμο. Συμπερασματικά, ένα σταθερό 50 – 90 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο είναι καλύτερο για να επιτευχθεί η βέλτιστη οικονομία καυσίμου.

Επιθετικό φρενάρισμα

Το απότομο φρενάρισμα αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου καθώς πρέπει να επιταχύνετε ξανά. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα αν ακολουθείτε πολύ στενά από πίσω το προπορευόμενο όχημα. Για να μην αναφέρουμε, ότι αυτό είναι επικίνδυνο και κάτι που πρέπει να αποφευχθεί.